Home Forums Scooters Technische vragen 4 takt scooters Olie wissel Zip 50cc

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #4916
    Sander
    Deelnemer

    Ik wil de olie wisselen van mijn Zip, welke olie moet ik gebruiken en waar moet ik op letten?

    #4917
    Sander
    Deelnemer

    Als je zelf handig ben is het aan te raden om de 5 duizend kilometer een blok olie wissel te doen. Dit houd je blokje schoon van binnen en zorgt ervoor dat je motorblok het langste mooi en goed blijft lopen. Waar je op moet letten is dat je ALTIJD 10W40 olie moet gebruiken, en het liefst van een groot merk. Om te beginnen draai je eerst je olie aftap plug los. Om deze er snel uit te laten lopen laat je eerst even je scooter 2 minuten stationair draaien. Hierdoor wordt de olie dun en is het sneller uit je motorblok. Nadat je de aftap plug heb losgedraaid laat je de olie voor 10 minuten uitdruppen. Nadat deze is uitgedruppeld draai je alles weer terug! Hierna kan je gaan beginnen met het vullen van de nieuwe olie. Houd je peilstok goed in de gaten, liever te vaak dan helemaal niet. Want te veel of te weinig olie kan veel schade veroorzaken! Vul je oleipeil bij tot dat je peilstok aangeeft dat het goed is! Succes!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Menu